2021. március 13., szombat

Érsek szelet

 Hozzávalók:

 a tésztához: 50 dkg liszt, 12 dkg margarin, 1 evőkanál zsír,  20 dkg porcukor, 1 dl tej, 1 csomag sütőpor,  2 db tojás, csipet só.

a töltelékhez: 1, 5 kg alma, / de ha a középső lapra nem teszünk a lekvárra, akkor elég 1kg-is/

3 evőkanál kristálycukor, 1 mokkáskanál fahéj, 1 evőkanál búzadara, 1 üveg sárgabarack lekvár.

a tetejére: 1 felvert tojás, 3 - 3 evőkanál darált dió, kristálycukor keveréke.

Elkészítése:

A reszelt almához kevertem a cukrot, fahéjat, búzadarát.

A tésztához összegyúrtam a hozzávalókat, a tojásokat utoljára kissé felverve gyúrtam hozzá.

Könnyen nyújtható tésztává kell hogy összeálljon, ezért lehet  kicsivel több tej kell hozzá!

A tésztát három részre osztottam, és egyenként lisztezett felületen tepsi méretűre kinyújtottam.

Az elsőt egy sütőpapírral bélelt 32 x 25 cm-s tepsibe tettem, rátettem 1 kilónyi reszelt almát, a következő lapot megkentem lekvárral, és még tettem rá fél kiló reszelt almát / hagyományosan erre a lapra nem kell alma csak lekvár/ 

Az utolsó lappal lefedtem, villával megszurkáltam a tetejét, majd felvert  tojással lekentem, és végül a cukros dióval megszórtam.

Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 35 perc alatt megsült. Mikor már szép színt kap akkor kész is van!

Forrás:http://gerdisuti.blogspot.com/2021/03/ersek-szelet.html







 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése