2020. október 25., vasárnap

Túrós - pudingos rácsos pite

 Hozzávalók:


 a tésztához: 25 dkg omlós liszt, 12 dkg vaj, 1 tojássárgája, 5 dkg kristálycukor, 1 csomag sütőpor, és annyi tej hogy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.

a túrós töltelékhez: 50 dkg túró, 1 tojássárgája, 2 tojásfehérje kemény habbá verve, 1 csomag vaníliás pudingpor, 8- 10 dkg porcukor, fél citrom leve.

a pudingtöltelékhez: 1 csomag vaníliás pudingpor, 4, 5 dl tej, 8- 10 dkg porcukor.

Elkészítése:

A pudingot elkészítettem, a tejjel és a cukorral felfőztem, fóliával letakartam, és hagytam hűlni.

A túrót egy mély tálba krumpli nyomóval összetörtem, hozzáadtam a cukrot,a vaníliás cukrot, a citromlevet, az 1 tojássárgáját, és végül 2 tojásfehérje keményre felvert habját.

A tésztát összegyúrtam, 2/3 és 1/3 arányban kettévettem.

A nagyobb tésztát kinyújtottam, és egy 30 x 20 cm-s sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem.

Ráborítottam a túrós tölteléket, majd rásimítottam a kihűlt pudingot.

A megmaradt tésztából rudakat formáztam, és berácsoztam a sütemény tetejét.

Előmelegített 180 fokos sütőben 40 percig sütöttem. 25 perc környékén alufóliával letakartam a tetejét, hogy ne barnuljon meg túlságosan.

Porcukorral díszítettem a tetejét.

Forrás: Olcsó de kiadós Receptek : Szabados Ágnes receptje nyomán.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése