2018. április 4., szerda

Mákos aprósütemény

Hozzávalók:

a tésztához: 30 dkg finomliszt, 20 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 1 tojássárgája, csipet só.

a töltelékhez: 20 dkg darált mák, 60 ml forró tej, 3 evőkanál porcukor, 1 teáskanál reszelt citromhéj.

a hempergetéshez: kb. 10 dkg porcukor, 1 vaníliás cukor.

Elkészítése:

  A lisztet összekevertem a sóval, a porcukorral, majd összedolgoztam a vajjal, és a tojássárgájával.
  Puha tésztát kaptam, fóliába csomagoltam, és 30 percre beraktam a hűtőbe.

A tölteléket én egy kicsit átvariáltam: 10 dkg darált mákot leöntöttem 30 ml forró tejjel, hozzáadtam 1 evőkanál porcukrot, és 4 teáskanál szilvalekvárt.

A tésztát lisztezett felületen kinyújtottam, pogácsa szaggatóval kivágtam, a máktöltelékből halmokat raktam a korongokra, majd ráhajtottam, és a széleit kicsit összecsippentettem.

Sütőpapírral bélelt tepsire raktam az első 28 db-t, és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 15 perc alatt kisütöttem,  utána a másik adagot sütöttem ki.
Még forrón a vaníliás porcukorba hempergettem őket.

Forrás: http://sussunk-fozzunk-valamit.blogspot.hu/2018/01/makos-kiflik.html





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése