2018. április 3., kedd

Neró

Hozzávalók:

  a tésztához: 10 dkg vaj, 18 dkg liszt, 9 dkg porcukor, 6 dkg tojás/ kikeverve/, fél citrom reszelt héja.

  a töltéshez: sárgabaracklekvár/ de én most eper lekvárral töltöttem meg./

Elkészítése:

  Először a liszthez kevertem a reszelt citromhéjat, meleg helyre tettem / a langyos sütőbe/, a liszt előmelegítése azért fontos mert mikor hozzáadjuk  a vajas részhez a hideg lisztet akkor az törőssé keménnyé teheti a masszát, és nehéz lesz vele szépen dolgozni.

A vajat a porcukorral alaposan felhabosítottam, majd vékony sugárban a további habosítás mellett hozzáadtam a tojást. Majd lassan beleforgattam a fellangyosított lisztet, és simára kevertem a masszát.
Egy nyomózsákból sütőpapírra nyomtam kis köröket, kiskanállal ellapítottam, majd előmelegített 200 fokos sütőben kb. 6 perc alatt készre sütöttem a nérókat.

A sütésnél figyelni kell arra, hogy ne piruljon meg, szép fehér maradjon.
Kihűlés után eperlekvárral töltöttem meg őket, de persze tetszőlegesen bármilyen más lekvárral is megtölthetjük. Hűvös helyen hagytam állni egy napig, ez alatt kellő állagúra puhult.
Végül olvasztott csokoládéval csíkoztam le.

Forrás: cookpad : Varga Gábor receptje





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése