2018. április 2., hétfő

Tejszínes gyümölcsös torta

Hozzávalók:

 a tortalaphoz: 5 db tojás, 16 dkg kristálycukor, 8 dkg finomliszt, 8 dkg étkezési keményítő,
1 teáskanál sütőpor, 3 dkg kakaópor.

  a töltelékhez: 5 dl tejszín, 1, 5 dkg zselatin, 25 dkg eper, 25 dkg málna, / most persze fagyasztottat használtam/ 7 dkg tejcsokoládé reszelve.

 a díszítéshez: 4 dl tejszín, 1 evőkanál porcukor,  3 zacskó vaníliás cukor, 2 tasak habfixáló, 10 - 15 dkg málna, tortadara, fondant.

Elkészítése:

  A tojások fehérjét 4 evőkanál vízzel kemény habbá felvertem.
  A tojások sárgáját kikevertem  a 2 evőkanál vízzel, a cukorral, majd belekevertem az étkezési keményítővel, sütőporral, kakaóporral elvegyített lisztet.

Egy 26 cm-s tortaformába sütőpapírt helyeztem, és belesimítottam a masszát.
Előmelegített sütőben 175 fokon 25 -30 percig sütöttem.

A zselatint belekevertem 50 ml vízbe.
Az 5 dl tejszínt az 1 evőkanál cukorral, 1 tasak vaníliás cukorral kemény habbá felvertem.
A zselatint 15 másodpercre beraktam a mikróba, hogy folyékony állagú legyen.
A folyékony zselatinhoz a tejszínből kivettem pár evőkanállal és összevegyítettem őket.
Beleforgattam a lereszelt csokoládét, és a felolvasztott, leszűrt gyümölcsöket.

A kihűlt tortát kétfelé vágtam, visszaraktam a tortaformába, és a karimát köré pattintottam.
Az alsó tortalapra kentem a krémet, a másik lappal befedtem, és a hűtőbe raktam éjszakára.
/ Legalább 3- 4 órát kell pihentetni a hűtőbe/

Másnap a tortát kivettem a hűtőből, és áttettem egy tortatálra.
A 4 dl tejszínt kemény habbá felvertem a 2 tasak vaníliás cukorra, habfixálóval.
Habzsákba töltöttem a tejszínt és kidíszítettem vele a torta oldalát, és a tetejét is.
Szórtam rá színes tortadarát, kis fondant tojásokkal kiraktam, és málnát helyeztem még rá.
Egy óra hűtés után lehet felvágni, forró vízbe mártott késsel lehet szeletelni.

Ötlet: Tina konyha 2006-s száma.











 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése