2018. január 20., szombat

Mogyoróvajas keksz

Hozzávalók:

  25 dkg liszt, 15 dkg vaj, 10 dkg mogyoróvaj, 10 - 14  dkg porcukor, / ki milyen édesen szeretné/
   4 tojássárgája, + 1 tojás, fél csomag sütőpor, 4- 5 dkg aprított mogyoró a díszítéshez, mogyorókrém a töltéshez.

Elkészítése:

  A mogyoróvajat a puha vajat, és a porcukrot simára kevertem. A tojássárgáját, és az egész tojást összekevertem, majd apránként a vajas részhez adtam. Végül hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet is.

A masszát eredetileg csillagcsöves nyomózsákba kell tölteni, és a sütőpapírral bélelt tepsire 4 - 5 cm átmérőjű kerek lapokat kell nyomni. Mivel nekem nincs ennyire erős nyomózsákom, én teáskanállal adagoltam ki a tepsire, és simítottam el.
 A kekszek felét megszórtam a pörkölt mogyoróval, és picit bele is nyomkodtam, hogy sütés után is benne maradjon.
 180 fokos sütőben 12 - 15 perc alatt kisültek, nekem elég nagy darabok lettek de így is 36 db kekszet sikerült kisütni.
A teljes kihűlés után egy mogyoróval megszórt, illetve egy sima kekszet a sima felületénél mogyorókrémmel összetöltöttem.

Forrás: Nők Lapja Konyha 2010 -s novemberi  száma.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése