2016. március 29., kedd

Lekváros csokis kuglóf

Hozzávalók:

  25 dkg süteményliszt, 1 tojássárgája, 1, 75 dl tej, csipet só, 5 dkg kristálycukor, 4 dkg  puha vaj,
   1 teáskanál vanília aroma, 1 teáskanál rum, fél tasak élesztőpor.
      baracklekvár, vagy amilyet szeretnénk + csokicsepp, 1 evőkanál kakaópor.

Elkészítése:

  A kimért  lisztet beleöntöttem egy  mélyebb tálba, a sót elkevertem benne, rá a cukor, élesztőpor.
  A  tejbe belekevertem a tojássárgáját, aromát, rumot, és ráöntöttem a lisztes keverékre.
  Elkezdtem összegyúrni, és a puha vajjal lágy tésztává gyúrtam össze.

Egy órát kelesztettem, majd lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtottam.
 Megkentem baracklekvárral, megszórtam kakaóporral, és csokicseppekkel.
Egyenletesen feltekertem mint a bejglit.
Vajjal kikentem ,liszteztem egy nagyobb kuglófformát,  és belehelyeztem , a széleket próbáltam jól összedolgozni.
Letakarva majdnem másfél órát kelesztettem még.
Előmelegített sütőben közepes hőfokon kb. 1 órát sütöttem, félidőtájt fóliával letakartam, nehogy megégjen a teteje.
 Porcukorral lehet díszíteni, ezt a nagyon finomra sikerült kuglófot.

Forrás: www.zsanuaria.blogspot.hu







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése