2016. március 28., hétfő

Erdei gyümölcsös csokoládétorta

Hozzávalók:

  a fehér piskótához: 5 tojásfehérje, 5 evőkanál porcukor, 4 evőkanál finomliszt, 1 evőkanál étkezési keményítő, 1 kávéskanál sütőpor.

a kakaós piskótához:  5 tojásfehérje, 5 evőkanál porcukor, 3 evőkanál finomliszt, 1 evőkanál étkezési keményítő, 1 evőkanál kakaópor, 1 kávéskanál sütőpor.

A gyümölcskrémhez:

 20 dkg  fagyasztott eper, 10 dkg  fagyasztott szeder, 10 dkg fagyasztott ribizli, 10 dkg fagyasztott meggy, 1 púpozott evőkanál étkezési keményítő, 8 dkg vaj, 10 dkg porcukor.

A csokoládés ganache - hoz:

  30 dkg étcsokoládé, 2 dl tejszín, 2 dkg kristálycukor.

Elkészítése:

  Először a fehér piskótát kevertem be, az 5 tojásfehérjét a porcukorral mixerrel keményre felvertem, fakanállal belekevertem a lisztet, sütőport, étkezési keményítőt.

24 cm- s tortaformába sütőpapírt tettem, és beleöntöttem a masszát.
Előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt kisütöttem.

Összekevertem a kakaós piskótamasszát is, és megsütöttem.

A krémhez:

 A gyümölcsöket egy lábosban addig főztem amíg levet nem engedtek. Botmixerrel pürésítettem, majd egy kevés vízzel elkevert étkezési keményítővel besűrítettem. Többször átkeverve kihűtöttem.

A vajat a porcukorral felhabosítottam, majd összekevertem a gyümölcspudinggal.
A piskótákat 2 - 2 lapba vágtam.

A ganache- hoz a tejszínt a cukorral forrásig melegítettem,  a darabokra tördelt csokoládét, belehelyeztem, és addig kevertem amíg a csokoládé teljesen felolvadt.

Az egyik kakaós piskótalapon eloszlattam a gyümölcskrém felét, ezt befedtem a fehér tésztalappal, rákentem a csokoládékrémet. Ismét kakaós piskótalap következett, rá a maradék gyümölcskrém,
 / vagyis nem az összes, mert maradt azért. Ez a mennyiség a csokikrémmel együtt kicsit sok.Legközelebb nagyobb, 26 cm-s tortaformába fogom sütni, 6 - 6 tojásfehérje felhasználásával./ végül a másik fehér tésztalappal befedtem, kentem rá csokoládékrémet, és az oldalát is bevontam vele. Színes tortadarával szórtam meg a tetejét díszítésként.

Forrás: www.suniskanal.blogspot.hu






   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése