2016. március 30., szerda

Csokis - mandulás kalács

Hozzávalók:

  140 ml langyos víz, fél tasak élesztőpor, 33 dkg finomliszt, 4 dkg porcukor, 1 tojássárgája,
    csipet só, 1 kávéskanál mandula aroma, 3, 5 dkg puha vaj,.
 A töltéshez: 8 dkg étcsokoládé, nagyobb darabokra vágva.
 A kenéshez: 1 kisebb tojássárgája, 1 evőkanál tej.
 A tetejére: 1 dkg szeletelt mandula, porcukor.

Elkészítése:

  Az alapanyagokat előkészítettem, hagytam hogy szoba hőmérsékletűre melegedjenek.
Egy nagyobb tálba tettem a lisztet, a porcukrot, a sót, és belekevertem az élesztőport.

Egy közepes mérőkancsóba kimértem a langyos vizet, és hozzákevertem a tojássárgáját, és az aromát.
Ezt a keveréket a liszteshez öntöttem, összedolgoztam.
Amikor már kezdett összeállni hozzádagasztottam a vajat is, cipóvá formáltam, és
letakarva 1 órát kelesztettem.

Egy sütőlemezre sütőpappírt raktam.
Lisztezett felületre borítottam a megkelt tésztát, három részre vágtam.
Egyesével átgyúrtam, és kb. 30 cm- s hosszú rudakat sodortam belőlük.
Mindegyik rudat a tenyeremmel ellapítottam, majd egyenletesen elosztottam rajtuk a csokidarabkákat.
A tészta két szélét a csoki felett középen összecsippentettem, majd néhányszor átgörgetve újra egyenletes rudakká formáltam.
Egymás mellé fektettem őket, a tetejüket összenyomtam, és hármas fonással végigfontam.
A két végét röviden visszahajtottam alulra, elrejtve az illesztést.
Átemeltem a sütőpappírral fedett sütőlemezre, és konyharuhával letakarva 30 percet kelesztettem.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
A tojássárgáját kikevertem a tejjel, és a megkelt kalácsot egyenletesen lekentem a keverékkel, majd megszórtam mandulaszeletekkel.
A sütőben 30 perc alatt megsült, majd porcukorral meghintettem.

Forrás: Stahl magazin 2014 tavaszi száma.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése