2015. július 30., csütörtök

Tejszínes szedres pite

Hozzávalók:

  a tésztához: 20 dkg liszt, 12 dkg vaj, 6 dkg porcukor, 1 tojássárgája.

  a töltelékhez: 2,5 dl hideg habtejszín, 10 dkg kristálycukor, 1 csomag vaníliás cukor, 2 tojás, 20 dkg szeder.

Elkészítése:

  A tésztához a lisztet, vajat, porcukrot elmorzsoltam, a tojássárgájával sima tésztává gyúrtam.
A tésztát cipóvá formáztam, fóliába csomagoltam, és 30 percre a hűtőbe raktam.

Egy 26 cm- s piteformába sütőpapírt helyeztem. A tésztát lisztezett felületen kinyújtottam, és a formába helyeztem, úgy hogy az oldalára is jusson. Sütőpapírral befedtem a tészta tetejét, rizst öntöttem rá nehezékként, hogy sütés közben ne hólyagosodjon fel.
 170 fokra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt elősütöttem, majd eltávolítottam róla a nehezéket.

A töltelékhez a hozzávalókat a szeder kivételével - egy keverőtálban simára kevertem, majd az elősütött pitealapra töltöttem.
 Rászórtam a friss szedret, majd a kb. 145 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt lágyan remegősre sütöttem.

Forrás: Nők Lapja konyha desszert különszáma.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése