2015. július 26., vasárnap

Meggyes pite

Hozzávalók:

  a tésztához:  50 dkg finomliszt, fél zacskó sütőpor,  1 csipet só, 20 dkg vaj, 5 dkg zsír, kb. 2 evőkanál tejföl, 1 tojás, 1 tojássárgája.

a töltelékhez: 70 dkg magozott meggy, 7 dl meggylé, / a magozott meggy levét egészítettem ki vízzel./ 2 csomag vaníliás pudingpor, 4- 5 evőkanál kristálycukor, 1 vaníliás cukor, 1 csipet fahéj.

a tetejére: a megmaradt tojásfehérje, porcukor a díszítéshez.

Elkészítése:

  A tésztához valókat összegyúrtam, fóliába csomagoltam, és fél órára beraktam a hűtőbe dermedni.
Elkészítettem a tölteléket, a magozott meggy levét felfogtam, és vízzel kiegészítettem, hogy összesen 7 dl folyadékot kapjak. Ebben a meggyes folyadékban főztem meg a két pudingport, a kétféle cukorral, és a fahéjjal. A hűtőből kivett tésztát kétfelé vettem,  először az egyik lapot kinyújtottam. Sütőpappírral bélelt kb. 25 x 35 cm-s tepsibe raktam a kinyújtott lapot, majd a tölteléket ráhalmoztam. A másik kinyújtott lappal befedtem, villával megszurkáltam a tetejét, és a megmaradt tojásfehérjével lekentem a tetejét.

Előmelegített sütőben, kb. 180 fokon 40 percig sütöttem.
Kihűlve lehet szépen szeletelni.

Forrás: www.illeskriszkonyhaja.blogspot.hu






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése