2015. május 28., csütörtök

Epres frangipane pite

Hozzávalók:

   a linzer aljhoz: 4 dkg porcukor, 8 dkg vaj, 12 dkg finomliszt.
   a rétegezéshez: 7 dkg eperlekvár.
   a mandulakrémhez: 10 dkg darált mandula, 10 dkg vaj, 10 dkg kristálycukor, 2 csipet só, 1, 6 dkg finomliszt, 2 db tojás.
   a tetejére : kb. fél kiló eper.


Elkészítése:

   Először a linzertésztát készítettem el, a lisztet, a porcukrot, és a hideg vajat összegyúrtam.
   Az elkészült linzertésztát egy sütőpapírral fedett 24 cm-s átmérőjű tortaforma aljába elterítettem.
  180 fokos sütőben kb. 10 perc alatt aranybarnára sütöttem.
  Mikor már megsült, és kihűlt elkentem rajta az eperlekvárt.

Ezután kezdtem a frangipánt készíteni.
Egy tálban a  robotgéppel a vajat a cukorral kihabosítottam , majd folyamatos habosítás mellett egyenként hozzáadtam a tojásokat is.
 Legvégül a mandulát, a sót, lisztet kevertem hozzá.

  Az elkészült frangipánt a lekvárral megkent linzer alapra kanalaztam rá.
  Végül  eperrel raktam ki a tetejét.

 Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 40 - 50 perc alatt kisütöttem.

  Forrás: Apróséf


   









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése