2014. április 15., kedd

Citrompite

Hozzávalók:

    a tésztához: 125g finomliszt, 60g hideg vaj, 30g porcukor, 1 kisebb tojás.

    a krémhez: 2 tojás, 70 g kristálycukor, 2  nagyobb citrom - eredetileg / de szerintem 1 bőven elég, de ha valaki nagyon savanyúra szeretné tegyen bele 2 citromot./ 80g vaj.

Elkészítése:

   Az omlós tésztához a lisztet, vajat, és a porcukrot összemorzsoltam.
   A tojást felvertem, és a felét hozzáadtam a tésztához, jól összegyúrtam.
   A kész omlós tésztát 1 órára hütőbe raktam.

         A tésztát lisztezett felületen kb, 3 mm vastagra nyújtottam, majd kibéleltem vele egy 26  cm átmérőjű piteformát. Előtte a formát vajjal kikentem.
         Villával megszúrkáltam a tésztát, majd sütőpapírt tettem rá, nehezékként szárazbabot szórtam rá.
        180 fokra előmelegített sütőben, kb 12 percig sütöttem, majd eltávolítottam a nehezéket, és még pár percig sütöttem , mig a tészta széle enyhén aranybarnás nem lett.

 A citromkrémhez: a citrom héját megmostam, lereszeltem, a levét kifacsartam.
 Az egész tojásokat a cukorral kézi habverővel felhabosítottam.
 Hozzáadtam a citrom reszelt héját, és levét is.
 A citromos, tojásos masszát vizfürdő fölött folyamatos keverés mellett, addig főztem mig kellően be nem sűrűsödött.
 Mikor már nagyjából puding sürűségűvé vált, levettem a tűzről, és 5 perc után belekevertem a vajat.
Hagytam szobahőmérsékletűre hűlni, majd betöltöttem a pitetésztába.
Citromkarikákkal díszítettem a tetejét.

       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése