2014. január 2., csütörtök

Szilveszteri malackák túros-krumplis tésztából

Hozzávalók:

    25 dkg finomliszt, 25 dkg főtt krumpli, 15 dkg sertészsír, / vagy 25 dkg vaj / 25 dkg túró, 1 teáskanál só, 1 tojás a lekenéshez.

Elkészítése:

   A krumlit puhára főztem, kihütöttem.
    Egy tálba tettem a lisztet, sót, majd a zsírral összemorzsoltam.
  Beletettem a túrót, és az összetört krumplit.
   Jól összegyúrtam, és legalább egy órára hütőbe raktam.
  Lisztezett felületen 1-1.5 cm vastagra nyújtottam, majd 3 különböző méretű pogácsaszaggatóval
    kiszaggattam a tésztát.

     A nagyobb méretű lett az alap, rá a kisebb méretű  kör orrnak. Szivószállal két orrlyukat is mintáztam bele.
   A középső méretü kört szaggatóval négy felé vágtam, igy a füleket is ráhelyeztem az alap körre.
    Végül két -két feketeborsot nyomkodtam bele szemnek.
   A felvert tojással lekentem, és előmelegített sütőben, közepes hőfokon  kb. 20- 25 perc alatt kisültek.


 Forrás: gizi-recptjei.blogspot.hu





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése