2013. november 9., szombat

Isteni almás pite

Hozzávalók:

 70 dkg finomliszt, 35 dkg vaj, 3 tojás, 2 csomag sütőpor, 1 dl tejföl, 35 dkg kristálycukor, 2 kg reszelt alma, 1 teáskanál fahéj.

Elkészítése:

  A vajat a sütőporos liszttel összemorzsoltam, hozzáadtam a cukrot,végül a 2 egész tojást, 1 tojásfehérjét. A tejföllel az egészet összegyúrtam. Az almát lereszeltem, és belekevertem a fahéjat.

 A tésztát kettéválasztottam 1 nagyobb, és egy kisebb részre.  Először a nagyobb részt nyújtottam ki, és egy 34 x 28 cm-es sütőpapírral fedett  tepsibe helyeztem.
Megszórtam búzacsírával,  a reszelt almával beborítottam, és ráterítettem a másik kinyújtott tésztalapot. A széleket jól összedolgoztam, a maradék tojássárgáját felvertem, és rákentem a tetejére, majd kb. 2 -3 marék kristálycukorral megszórtam.
 Villával megszúrkáltam a tetejét , és előmelegített sütőben,  közepes hőfokon  kb. 40 percig sütöttem.

 Forrás: ez egy régi recept az internetről.















   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése