2013. március 23., szombat

Grizes, mákos szelet

Hozzávalók:

  a tésztához: 45 dkg finomliszt, 30 dkg margarin, 1 tojás, 15 dkg porcukor, csipet só.

  a töltelékhez: 35 dkg darált mák, 2 csomag vaníliás cukor, 1 liter tej, 12, 5 dkg búzadara, 4 tojás, 2 evőkanál víz, 15 dkg kristálycukor, 4 evőkanál baracklekvár, vagy szilvalekvár, / én most szilvalekvárt használtam / plusz 4 evőkanál a süti tetejére.


  Elkészítése:

    A tésztához a hozzávalókat jól összegyúrtam ,és fóliába csomagolva 30 percre beraktam a hütőbe.

 A tejet a vaníliás cukorral felforraltam, a grízt óvatosan beleszórtam , és még egyszer felforraltam, míg a gríz jó sűrű nem lett. A tojásokat szétválasztottam . a fehérjéből kemény habot vertem. A tojássárgákat a  vízzel együtt a darált mákhoz kevertem, és utána a tejbegrízt is belevegyítettem, legvégül a tojáshabot is belekevertem.
 Sütőpapírral kibéleltem egy 42 x 33 cm sűtőtepsít, a tészta kétharmadát kinyújtottam , és a tepsibe  raktam. Lekvárral megkentem, majd ráöntöttem a mákos keveréket. A tészta maradékból rudakat sodortam, és berácsoztam a mákos tetejét. Előmelegített sütőben kb. 200 fokon 45-50 percig sütöttem. Kicsit hagytam hűlni, majd megkentem lekvárral a rácsokat, végül egy kis porcukorral is megszórtam.

  Forrás: NLC









   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése