2013. március 24., vasárnap

Zabpehelytallér

Hozzávalók:

   2 tojás, 12, 5 dkg vaj, 25 dkg kristálycukor, 1 csipet só, 3 evőkanál citromlé, 1 kávéskanál fahéj, fél zacskó sütőpor, 4 evőkanál finomliszt, 15 dkg zabliszt, vagy  zabpehely darálva / én kávédarálóban öröltem meg a zabpelyhet /, 15 dkg zabpehely, 15 dkg tortabevonó csokoládé.


Elkészítése:

  A tojássárgákat, a vajat,és a cukrot habosra kevertem , a tojásfehérjéket egy csipet sóval kemény habbá vertem , és kíméletesen a masszához adtam. Belekevertem a citromlét a fahéjat, a sütőport, a lisztet, a zablisztet, zabpelyhet. Sütőpapírral kibéleltem egy sütőlemezt , és a masszából két kiskanál segítségével , egymástól 8-10 cm-es távolságra , diónyi halmokat raktam. Előmelegített sütőben , mérsékelt tűznél kb. 15 percig aranysárgára sütöttem a tallérokat ,majd  hagytam egészen kihülni őket. A tortabevonó csokoládét felolvasztottam 1 teáskanál olaj hozzáadásával a mikróban. A már kihült kekszek felét megmártogattam, kentem  a csokival, és hagytam megszáradni őket. Jól záradó dobozban 2 hétig eltartható.


 Forrás: 1993. -dik évi Kismama című újság melléklete.


    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése