2011. május 17., kedd

Karamellás bodzaszörp

A receptet  Tücsökbogár oldalán fedeztem fel , mivel éppen két órája szedtem bodzát ,gondoltam kipróbálom ezt a receptet. Nagyon finomra sikeredett.

 Hozzávalók:

 4, 5 liter víz, 3 kg kristálycukor,  4 citrom, 5 dkg citromsav, 40 db bodzavirág,  1 kávéskanál nátrium -benzoát.


Elkészítés:

Egy hat literes fazékba fél kg cukrot  karamellizáltam ,mikor már aranybarna színt kapott 1liter vízzel felöntöttem , és addig főztem mig a karamell elolvadt a vízben.  A többi cukrot, és vizet is  hozzáadtam ,  addig főztem mig a cukor felolvadt a szirupban, megvártam mig felforrt. Mikor már langyos hőmérsékletűre hűlt beletettem a kissé megmosott bodzavirágokat, a karikára vágott citromokat, a citromsavat, és a nátrium- benzoátot. Négy napig érleltem , úgy , hogy minden nap megkevertem . Leszűrtem , és jól zárodó üvegekbe töltöttem.



    
nt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése