2023. április 30., vasárnap

Pohanyós sajtos kocka

 Hozzávalók: 

 25 dkg liszt, 25 dkg tehéntúró, 25 dkg vaj, 1 teáskanál só, fél csomag sütőpor, 1 tojás, egy kis tejföl ha szűkséges.

a tetejére: 1 db tojássárgája, 1fél evőkanál tejföl, reszelt sajt, szezámmag ízlés szerint.

A lisztet egy mélyebb tálba szitáltam, hozzáadtam a túrót, sót, sütőport, és a hideg vajat reszelve adtam hozzá. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam, és be raktam a hűtőbe 30 percre, de lehet egy éjszakára is benn hagyni.

Pihentetés után a tésztát lisztezett felületen  1 cm vastagságúra kinyújtottam, lekentem a tojás és a tejföl keverékével. Ezután reszelt sajttal szórtam meg.

A tésztából tetszés szerinti négyzeteket vágtam, majd sütőpapírral fedett sütőlemezre rakosgattam őket.

Előmelegített 180 fokos  sütőben 15- 20 perc alatt kisültek.

Forrás: www. sobors.hu






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése