2022. október 8., szombat

Meggyes - túrós pite

 Hozzávalók:

 a tésztához: 12, 5 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt, 12, 5 dkg finomliszt, 2 dkg kakaópor, fél csomag sütőpor, 3 dkg Dia Wellness 1:4 édesítőszer, vagy 12 dkg kristálycukor, 1 tojássárgája,  2 kávéskanál vanília aroma, 12, 5 dkg vaj, kb. 5 dkg tejföl/ annyi hogy összeálljon a tészta./

 a töltelékhez: 50 dkg rögös túró, 3, 5 dkg Dia Wellness 1:4 édesítőszer, vagy 15 dkg porcukor, 2 kávéskanál vanília aroma, 1 tojássárgája, 2 tojásfehérje.

30- 35 dkg magozott meggy, 1 evőkanál liszt.

Elkészítése:

 A tészta száraz hozzávalóit elkevertem, majd a többi hozzávalóval összegyúrtam, és beraktam a hűtőbe. 

A töltelékhez a túrót a tojássárgájával , az édesítőszerrel, az  aromával egy villával áttörtem, majd beleforgattam a két habbá vert tojáshabot.

A tészta 1/3 részét lisztezett felületen  kinyújtottam, és egy sütőpapírral bélelt 20 x 30 cm-s tepsibe helyeztem. Az elkészült túrós tölteléket rásimítottam. A lecsepegtetett meggyet átforgattam a lisztben, és a túrós töltelék tetejére borítottam. A maradék tésztát kinyújtottam, és befedtem vele a tetejét. Villával még megszurkáltam, hogy az esetleges gőz távozni tudjon.

Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt kisült.

Forrás: instagram : mentesen édesebb: Mirtill






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése