2018. november 5., hétfő

Pálinkás étcsokoládétorta

Hozzávalók:

  a piskótához: 4 tojás, 8 dkg kristálycukor, 2 evőkanál kakaópor, 7 dkg liszt.

  a krémhez: fél dl szilvapálinka/ én csak 25 ml -t tettem bele/ 10 dkg szilvalekvár, 5 dl tejszín, + 1dl a díszítéshez, 10 dkg porcukor, 20 dkg étcsokoládé, 10 dkg kakaós keksz morzsásra törve a tortára.

Elkészítése:

  A piskótához a tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét habbá vertem a cukorral, majd belekevertem a tojássárgákat is. Végül beleforgattam a kakaóporral átszitált lisztet.
 Egy 24 cm-s kapcsos tortaformát sütőpapírral kibéleltem, beletöltöttem a masszát.
 160 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem./ tűpróbával nem árt ellenőrizni/
  A kihűlt piskótát kétfelé vágtam.

 A pálinkát belekevertem a lekvárba, és megkentem a két piskótalapot.
 Az egyik piskótalapot visszahelyeztem a tortaformába.

A tejszínt kemény habbá vertem, belekevertem a gőz felett megolvasztott, kissé meleg  étcsokoládét.
A krémmel megtöltöttem a két tortalapot, úgy hogy a tetejére, és az oldalára is került krém.
Beraktam a hütőbe, és egy éjszakát pihentettem./ Legalább 2 óra dermedés kell neki./

Másnap kakaós morzsával borítottam be az oldalát, tejszínhabbal, és krémmel díszítettem ki a tetejét.
/ Én még hagytam annyit a krémből, hogy jusson a díszítésre is/

Forrás: Nők Lapja Konyha Desszert különszáma.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése