2018. november 8., csütörtök

Kókuszos búvár túrós

Hozzávalók:

  a kókuszos - túrós golyókhoz:  25 dkg tehéntúró, 4 evőkanál kristálycukor, 5 evőkanál kókuszreszelék, 1 db tojássárgája, 1 csomag vaníliás cukor, csipet só.

  a tésztához: 20 dkg vaj, 15 dkg kristálycukor, 1 vaníliás cukor, 1 db tojásfehérje, 15 dkg tejföl,
                      3 db közepes tojás, 4 evőkanál tej, fél csomag sütőpor, 1 csipet só, 30 dkg liszt.
                      4 evőkanál kakaópor.
 a szóráshoz: porcukor.

Elkészítése:

  Elsőként a túrós golyókat készítettem el. Ehhez a túrót egy villával áttörtem, a tojást kettéválasztottam a fehérjét félretettem a tésztához.
  A tojássárgáját hozzáadtam a túróhoz, belekevertem a kristálycukrot, a vaníliás cukrot, a csipet sót, és a kókuszreszeléket, majd az egészet alaposan összekevertem.
 A kikevert masszából vizes kézzel diónyi gombócokat formáztam, majd 30 percre beraktam a fagyasztóba dermedni őket.

Elkészítettem a tésztát:  egy keverőtálban a vajat a kristálycukorral, a vaníliáscukorral robotgéppel kihabosítottam. Hozzáadtam a tojásokat, a  tojásfehérjét, a tejfölt, a tejet, és a csipet sót, majd ezekkel is alaposan összekevertem. Végül beleborítottam a sütőporral, kakaóporral kevert lisztet is, és az egészet összedolgoztam.

Sütőpapírral kibéleltem egy 30 x 20 cm- s tepsit, és beleöntöttem a masszát.
Az időközben megdermedt golyókat kivettem a fagyasztóból, majd sorba a tésztába nyomkodtam őket. 180 fokra előmelegített sütőben légkeverésen 45 perc alatt készre sütöttem.
Kockára vágva, porcukorral megszórva tálaltam.

Forrás: Cookpad : Ancsyka receptje.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése