2014. december 17., szerda

Nutelával töltött csokis keksz

Hozzávalók:

   30 dkg finomliszt, 1 teáskanál sütőpor, fél teáskanál szódabikarbóna, csipet só, 7 -8 dkg apróra vágott étcsokoládé, 20 dkg puha vaj, 8 dkg kristálycukor, 10 dkg nádcukor, 1 kávéskanál mandula aroma / az átlátszó üvegű / 1 tojás, 1 tojássárgája.
 Töltelékhez.: mogyorókrém.

Elkészítése:

   Az első 5 hozzávalót összekevertem egy tálban. A vajat, a kétféle cukrot kézi mixerrel 2 percig kevertem, majd hozzáadtam a vaníliát, a tojásokat, és a mandula aromát.
 A vajas keverékhez öntöttem a lisztes keveréket, és egy fakanállal egyneművé dolgoztam össze.
 A tésztát két részre osztottam, két kb. 20 cm-s rudat formáztam belőlük, és alufóliába csomagoltam.
   Legalább 4 órát a hűtőben kell pihentetni, de lehet egy egész éjszakára is.
   Sütés előtt fél órával kivettem a hűtőből, hogy kissé felengedjen a nyers tészta.
   Akkor jó amikor még kicsit keményebb, könnyebben kezelhető.

A rudakat vékonyra szeleteltem, majd nagyobb méretű körré kilapítottam. A közepére raktam egy teáskanálnyi nutellát, és óvatosan körbegombócoztam  a tésztával.
 Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, egymástól kellő távolságra, és kissé lelapítottam a gombócokat. Előmelegített sütőben, kb. 175 fokon, közel 10 perc alatt sült ki az első tepsi keksz.


 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése