2013. december 16., hétfő

Meggyes vaniliás papucs

Hozzávalók:

  a tésztához: 50 dkg liszt, 5 dkg margarin, 2,5 dl tej, 2,5 dkg élesztő, 1 kávéskanál só, 4 dkg kristálycukor.

  a töltelékhez: 20 dkg kimagozott meggy, / most fagyasztottat használtam/ 1 tasak vaniliás pudingpor, 4 dl tej, 3 evőkanál kristálycukor, tojás- a tészta lekenéséhez.


 Elkészítése:

   A tejet langyosra melegítettem, elkevertem benne az élesztőt, a cukrot, és egy evőkanál lisztet, majd hagytam felfutni. / kb. 5 perc /

 A lisztet a sóval, margarinnal elmorzsoltam, majd a felfutatott élesztővel közepes keménységű tésztává gyúrtam.
Langyos helyen 30 perc alatt duplájára kelesztettem.

 A töltelékhez a pudingporból, a tejből,és  a cukorból sűrű pudingot főztem.
   A megkelt tésztát lisztezett felületen kb fél cm-re kinyújtottam, és 24 db kockára vágtam.
  A pudingot a négyzetekre adagoltam , és 3-4 szem meggyet nyomtam mindegyikbe.
  A tészták széleit tojással megkentem, és a két szemben levő sarkot egymásra hajtottam, így kaptam papucs alakot.
  A papucsokat sütőpapírral fedett tepsibe helyeztem, a tetejüket tojással lekentem.
 Hideg sütőben kezdtem sütni, / addig is kelt / és közepes hőfokon sütöttem aranybarnára.


  Ötlet: Nők Lapja Konyhája

   


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése