2013. szeptember 27., péntek

Rakott padlizsán

Hozzávalók:  4 személyre

  60 dkg paradicsom, fokhagymapor, / ízlés szerint / só, bors, friss  bazsalikom, 1 teáskanál szárított oregánó, 50 dkg padlizsán, 3 tojás, liszt a beforgatáshoz, 10 dkg vékonyra szeletelt  füstölt, főtt sonka, 1 zacskó mozzarella sajt, 2-3 dkg reszelt trapista sajt, olívaolaj.

Elkészítése:

  Egy közepes lábosba tettem a felkockázott paradicsomot, sóztam, borsoztam, és  kb 2 teáskanálnyi fokhagymaport szórtam bele. Végül az oregánót, 4 levélke bazslikomot is  hozzáadtam, lefedve fél órán keresztül rotyogtattam, igy kellően besűrűsödött.

 Kb. fél centi vastag szeletekre vágtam fel hosszában a padlizsánt. Lisztben megforgattam a szeleteket majd megmártottam felvert sós tojásba. Forró olívaolajban aranybarnára sütöttem mindkét oldalukat.

 Tűzálló tál aljára szedtem kevés szószt, rá egy réteg padlizsánt, szószt, egy - egy szelet sonkát vékonyra szeletelt mozzarellát, újra padlizsánt, szószt, és igy rétegeztem. Az utolsó réteg padlizsánt szósszal kentem meg reszelt sajttal, és 5-6 db bazsalikom levéllel szórtam meg. Közepes hőmérsékleten 30 perc alatt sült meg.

 Ötlet: Nők lapja konyha

   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése