2013. április 11., csütörtök

Kosaras tészta




Húsvétra sütöttem  még ezt az általam  több mint 30 éve ismert sütit. Anyukám receptje szerint készítettem el, és finom, mutatos lett.

 Hozzávalók, elkészítése:

    10 dkg margarint, 15 dkg kristálycukorral, 2 tojással kissé habosra kevertem, 40 dkg finomliszttel, fél csomag sütőporral összegyúrtam. Arra vigyázni kell, hogy a tészta inkább egy kicsit keményebb legyen, mint puha. Ha esetleg túl lágy a tészta nem fog kijönni a kosárka formából.

  Dió nagyságú gömböket a kosárka formákba nyomkodtam, és 10-15 perc alatt kisütöttem őket. Kis hűlés után kiütőgettem a formákból. Nekem összesen 42 db  sült ki.

 Mialatt sült a tészta elkészítettem a tölteléket.

   30 dkg kristálycukrot, 2 tojást, 3 evőkanál tejet, 1 evőkanál lisztet, 2 evőkanál kakaóport összekevertem, és felfőztem. Langyosan belekevertem 20 dkg vajat, és a kosarakat megtöltöttem a krémmel. Zizivel díszítettem, de lehet franciadrazsét vagy más cukorkát  is rátenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése