2013. április 18., csütörtök

Csokis- fahéjas kuglóf

Hozzávalók:

a tésztához:
  35 dkg finomliszt, 2 tojássárgája, 4 dkg vaj, 8 dkg kristálycukor, 1,5 csomag vaniliás pudingpor, 2 dl  langyos tej, 1 csomag szárított élesztő.


 a csokikrémhez:
   6 dkg vaj, 6 dkg kristálycukor, 1 tojás, 6 dkg étcsokoládé, 3 dkg  finomliszt, 1 dkg kakaópor.


 Elkészítése:

    A tésztából a közepesnél kissé lágyabb tésztát dagasztottam, 1 órát kelesztettem. /  kenyérsütőgépben is dagaszthatjuk, keleszthetjük/

 Elkészítettem a csokikrémet: a vajat, csokit mikróban összeolvasztottam, átkevertem. A kristálycukrot a tojással robotgéppel felvertem, hozzákevertem a csokis vajat, lisztet, kakaóport. Alufóliára öntöttem, hurka alakot formáztam belőle,összecsavartam és 20 percre a mélyhütőbe raktam.

 Mikor a tészta megkelt kétfelé osztottam, mindkét felét még 5 darabra vágtam, igy összesen 10 darabom lett. Egyesével kis kör alakúra nyújtottam őket, és mindegyik közepébe raktam a csokis krémből, és gomboccá hajtogattam őket.
 Mindegyik tésztagombocot megforgattam 3 dkg olvasztott vajban, majd meghempergettem 10 dkg kristálycukor, 1 púpos teáskanál fahéj keverékében.

 Egy sütőpapírral kibélelt nagyobb kuglófsütőbe rakosgattam őket, és fél óráig keleszttem. 15 percig magasabb hőmérsékleten sütöttem , és újabb 45 percig mérsékeltebb hőfokon.

 Forrás: az alapötlet zamat és illat konyhájából származik.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése