2011. október 19., szerda

Meggyes-gesztenyés pite

Hozzávalók:

  a tésztához: 20 dkg finomliszt, 14 dkg margarin, 6 dkg porcukor, 1 db tojás.

 a töltelékhez: 25 dkg gesztenyemassza, 2 db tojás, 50 dkg magozott meggy, csipet fahéj,1 evőkanál porcukor.

  Elkészítés:

   A linzertésztához a lisztet a porcukorral elkevertem , majd a puha margarinnal elmorzsoltam. A tojást is hozzáadva tésztává gyúrtam , majd kb. fél cm vékony kerek lapot nyújtottam belőle. Egy margarinnal kikent 30 cm- es átmérőjű piteformába raktam , a lelógó részeket levágtam róla. A tésztát megszurkáltam, és 5 percre a fagyasztóba raktam , addig a sütőt előmelegítettem 200 fokra ,végül  világosbarnára sütőttem kb. 10 perc alatt.


A töltelékhez lereszeltem gesztenyét , a felvert tojással elkevertem .A  fagyasztott  meggyet felolvasztottam ,leszürtem , egy csipet fahéjat , 1 evőkanál porcukrral elkevertem . A gesztenyés masszát az elősütött tésztéra öntöttem ,majd a meggyel megszórtam . A tésztáról leeső maradékot összegyúrtam ,kinyújtottam ,pillangó alakú formákat szúrtam ki ,és díszítettem a tésztát. 160 fokos sütőben kb fél órát sütöttem.

 Ötlet: Nők lapja konyhája




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése