2015. április 9., csütörtök

Oreó keksz

Hozzávalók:

   22 dkg finomliszt, 12 dkg kakaópor, 1 teáskanál szódabikarbóna, fél teáskanál sütőpor, 12 dkg porcukor, 13 dkg vaj, 1 tojás.

a krémhez: 5 dkg vaj, 15- 20 dkg porcukor, 4 evőkanál tejszín, 1 teáskanál vaníliakivonat.

Elkészítése:

  Először a krémet készítettem el. A vajat habosra kevertem a cukorral, vanília kivonattal, kanalanként hozzákevertem a tejszínt, majd hűtőbe raktam.

 A lisztet összekevertem a kakaóporral, szódabikarbónával, sütőporral, és a sóval.
 A vajat a cukorral habosra kevertem, majd a tojást hozzáadtam.  A lisztes keveréket is kanalanként hozzákevertem, végül kézzel gyúrtam tésztává.

A tésztát 4 részre osztottam, és egyenként kb. 5 mm vastagságúra kinyújtottam. 4 cm-s pogácsaszaggatóval a tésztából korongokat szúrtam ki, és sütinyomdával az oreó nevet nyomtam bele.

 Sütőpapírral borított sütőlemezre rakosgattam a kiszúrt tésztakorongokat, és előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten, kb. 180 fokon 7 - 8 perc alatt kisültek.

 A már kihűlt kekszeket a krémmel összeragasztottam.



   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése