2015. április 10., péntek

Lekváros kuglóf

Hozzávalók:

  a tésztához:  40 dkg kelt tésztaliszt, 5 dkg puha vaj, 2, 5 dl langyos tej, 2 dkg élesztő, 2 tojássárgája, 2 evőkanál cukor, 1 csipet só.

  a töltelékhez: bármilyen keményebb lekvár - én most vörösboros meggylekvárral töltöttem meg.

Elkészítése:

  A tejet a cukorral, az élesztővel, és egy evőkanál liszttel simára kevertem, majd hagytam felfutni.
  A lisztet a vajjal, a sóval, egy tálban elmorzsoltam, majd a felfuttatott élesztővel, és a tojások sárgájával lágy tésztává dagasztottam.
 Meleg helyen duplájára kelesztettem, kb. 45-50 perc alatt.

A megkelt tésztát 1 cm vastagra kinyújtottam, rákentem a lekvárt, majd szorosan feltekertem.
 Vajjal kikentem egy kuglóf formát, liszttel megszórtam, és belehelyeztem a tekercset.
A tésztát még kelesztettem fél órát, majd előmelegített 180 fokos sütőben 40 percig sütöttem.

   





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése